עסקים בצל משבר הקורונה

החברה לפיתוח זכיינות – Israel Franchising 

 

עסקים בצל משבר הקורונה

אין ספק כי הקורונה חוללה, בארץ ובעולם, משבר דמוי אפקט דומינו – אנשים הוצאו לחל”ת או איבדו את מקום עבודתם, התקציב המשפחתי השתנה והצטמצם בצורה ניכרת, וגם מצב הרוח לא בדיוק מעודד אותנו לצאת למסעות שופינג או לבלות. כתוצאה מכך, חנויות, מסעדות ובתי עסק אחרים (שלכאורה, התמזל מזלם, ובניגוד לאחרים, הם לא נסגרו), איבדו חלק ניכר מלקוחותיהם המשלמים. ברור לגמרי, כי ממשבר בסדר גודל כזה, ייקח לכלכלה הישראלית והעולמית זמן רב כדי להתאושש.

גישות עסקיות שונות
בשורה התחתונה, ניתן לומר, כי בתקופה זו, אנו חוזים בשתי מגמות עסקיות עיקריות:
הראשונה בהן, נוקטת בגישה ה”הגנתית” – עסקים הפועלים על פיה בוחרים לשמר את המצב הקיים כמות שהוא – הם אינם פותחים סניפים נוספים, אינם מגדילים מלאי ואף מצמצמים את ההוצאות ה”מיותרות” (כהוצאות השיווק והפרסום, לדוגמה). את מרבית העסקים הנוקטים בגישה זו, סביר להניח כי, לא יעבור זמן רב עד שנפגוש אותם תחת הטייטל – עסקים למכירה. המגמה השנייה היא המגמה ההתקפית. שעל פיה, בוחרים העסקים להשקיע במותג שלם, תוך ניצול “חולשות” שהן תוצאה של המצב הנוכחי – כמו תשלום דמי שכירות נמוכים יותר, חסכון בשל עלויות הקמה נמוכות יותר וכן הלאה. מצב זה מעמיד את העסקים הנוקטים בגישה השנייה (בזהירות, כמובן) בעמדת יתרון על העסקים הנוקטים בגישה הראשונה, גם כיום וגם לכשהמצב ישתפר והשוק יתאושש.

משבר עבור אחד מהווה, תמיד, הזדמנות לצמיחה עבור האחר!
אולם, למרות חומרת המצב והתחזיות הקודרות למדי, בעזרת מעט חשיבה מחוץ לקופסה, ניתן לראות במשבר הזה גם הזדמנות עסקית ואופציה לשינוי סטטוס פיננסי. זאת, מכיוון שפני הכלכלה הישראלית משתנים ומתעצבים כיום מחדש, ואופציות זכיינות (שלא לדבר על עסקים למכירה המוצעים בסכומים הנמוכים מהרגיל), הופכות לרלוונטיות, זמינות ומשתלמות מאי פעם! אם רק תפקחו עיניים ואוזניים, יתכן מאד, שההזדמנות העסקית המשתלמת ביותר של חייכם נמצאת כבר עכשיו, מעבר לפינה.

× נשמח לעזור בכל שאלה
דילוג לתוכן