בניית תוכנית עיסקית בתחום הזכיינות
בניית תוכנית עסקית לתחום הזכיינות
זכיינות הינה חוזה לכל דבר בה הצדדים מסכימים על תנאי העבודה ביניהם. הזכיין מקבל את המוניטין ושם המותג המוכר של הרשת, בעוד הרשת המזכה מקבלת תשלום חד פעמי על רכישת הזיכיון ותגמולים חודשיים. אבל, מהו התגמול החודשי? מהם תנאי הפרסום של הרשת מול הזכיין? כיצד על הזכיין להתנהל מול הספקים- דרך הרשת המזכה או באופן עצמאי? בחוזה זכיינות ישנם פרמטרים רבים עליהם צריכים לענות.
על מנת לצלוח את החוזה, ולהביא להצלחה של הזכיין כמו גם של הרשת המזכה יש לבנות תוכנית עסקית. בתוכנית העסקית יש לחקור ולכתוב מהם התנאים אשר יתאימו ביותר לבעלי העסקים על מנת להביא להצלחת הסניף החדש. כך לדוגמא יש לבצע ניתוח STOW של חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות עבור העסק, יש לבדוק מהם התנאים הכלכליים בהם העסק יוכל לעמוד, כדוגמת: כמה אחוזי רווח תקבל הרשת המזכה מן הזכיין מידי חודש? מה הסיכוי שלאחר חצי שנה הסניף ירוויח יותר? מהי התמיכה של הרשת בסניף החדש מבחינת שירות לקוחות, פרסום ארצי וכדומה.
למעשה התוכנית העסקית מהווה תחזית. תחזית להצלחה, לרווחים, לביקוש ועוד. ככל שהתוכנית העסקית תהיה מגובשת ומדויקת יותר כך לזכיין ולרשת המזכה יהיה ידע לגבי סיכויי ההצלחה של העסק בעתיד, ולפי סיכויים אלה לבצע חישובי רווחיות ולדעת האם ומתי הרשת תהיה רווחית. המטרה של התוכנית העסקית היא למנוע נפילה של הזכיין כמו גם של הרשת.
בחברה לפיתוח זכיינות אנו מתמחים בפיתוח תוכנית עסקית עבור עסקי זכיינות, ונשמח לסייע לכם בבניית תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת ככל הניתן על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם!