זכיינות אוכל

החברה לפיתוח זכיינות – Israel Franchising 

 

זכיינות אוכל.

במשך שנים רבות האכלת אנשים היתה תחום שעבר לרוב בתוך המשפחה , מאב לבן לנכד, אותה טברנה אליה היו באים אנשי הכפר או העיירה לסעוד כטוב ליבם , ולהנות ממטעמי הבישול הביתי והמשפחתי.

כיום זוהי לא נחלתם הבלעדית של דור ההמשך של מסעדנים , אלא כל אחד ואחת יכולים להתעניין ולרכוש זכיינות אוכל על שלל מסעדות מאיטלקי דרך המבורגרים ובתי קפה.

הדרך להשגת זיכיון מתחיל ראשית כל בבחירת זיכיון האוכל המתאים לכם ביותר, בחירת הזיכיון מתבצעת באמצעות שני מסלולים אפשריים:

אני יודע איזה זיכיון מזון אני רוצה.

במצב זה , זה בחירה היא קלה כל מה שנותר לעשות הוא לחפש את הזיכיון המבוקש בשורת החיפוש להשאיר את הפרטים ונציגינו יחזרו אליך

איזו זכיינות בתחום האוכל יש?

במצב זה ניתן להגדיר במערכת החיפוש שלנו את התנאים המתאימים לכם עבור הזיכיון , והמערכת שלנו תציג לכם את אופציות זכיינות האוכל האפשריות הקיימות , בהתאם לתנאים שהיצבתם, מבין רשתות זכיינות המזון הקיימות כאופציות.

אלפי מסעדות נפתחות בישראל מדי שנה, מחצית מהם נפתחות בזכיינות. “השניצליה”, “ארומה” צ’יצ’ו, “מקסיקנה”, “קפה גרג”, “קקאו”, “ג’וני קריספי”, “המקסיקני”, “בלחמניה”, “פיצה פרגו”, “לה גופרה”, “בורגרים, “קופיקס”, “קופיז”, “קפה קפה” “יוגו” ועוד, הם רק ממאות רשתות, שמציעות מעטפת תפעולית, מיתוגית ושיווקית לסניפיה בזכיינות. מה כולל תהליך הקמת הזכיינות?

תהליך קבלת הזכיינות כולל שישה שלבים: הכרת הצרכים והיזם עצמו, הכרת השוק והביקוש, בחירת הרשת, שהניבה את הכדאיות הכלכלית האופטימלית, יצירת קשר עם הרשת המזכה, בחינת יכולת כלכלית וקבלת הלוואה, ולסיום הקמת הרשת על כל המשתמע מכך.

שלב ראשון: הכרת הצרכים

חולם על סניף משגשג של רשת מזון מצליחה? מבין את הפוטנציאל הגלום בהישענות על מערך השיווק של רשת גדולה? אבל לא יודע כיצד ומהיכן להתחיל? כדאי להתחיל מהבהרת הצרכים. אילו תחומים מעניינים אותך בענף המזון, האם העסק יתנהל על ידך או על ידי בא מטעמך, האם יש לך זיקה לתחום המזון, בין אם בתור בשלן חובב או בשל השכלה וניסיון רלוונטיים, כל אלה הם נושאים קריטיים לא רק להצלחת המהלך, שכרוך בהוצאות רבות, אלא גם ביכולת שלך להינות מהעשייה בעסק.

שלב שני: הכרת צרכי השוק והביקוש

כל עסק נטוע בסביבה המקיפה אותו, ומושפע באופן ישיר משינויים דמוגרפיים, מבניים וחברתיים. בטרם בחירת רשת הזכיינות, המתאימה לך יש להבין את הסביבה, בה צפוי העסק לקום. מי המתחרים? מה המרחק מהם? מה מיצוב המחירים? האם קיימת מגמה של רשתות גדולות באזור או חנויות קטנות? האם קיימת תנועה רגלית ברחוב, ואם כן, באילו שעות? מה הפילוח הדמוגרפי של קהל היעד המידי שלך, כלומר השכנים ודיירי הרחובות הסמוכים, כל אלה הם נושאים קריטיים, אשר יכולים לא רק לנבא את הצלחת העסק, אלא גם למקסם אותה.

שלב שלישי: בחירת הרשת עם הכדאיות הכלכלית הגבוהה ביותר

לאחר הבנת צרכי השוק ואופן ההתנהלות שלו, הגיע הזמן לבחור את הרשת האופטימלית עבורך, רשת שפוגשת את הצרכים שלך כזכיין וכן היכולת הכלכלית, הנדרשת ממך להעמדת הון ראשוני.
ומנגד, רשת שעשויה לעורר עניין רב באזור ולמשוך אליה קהל יעד רלוונטי. כיום קיימות מאות רשתות, המתרחבות באמצעות זכיינות, ומעניקות מעטפת תפעולית, שיווקית ומיתוגית ענפה, שמאפשרת לך ליהנות מנראות עסקית מוכרת, כבר מהיום הראשון.

שלב רביעי: יצירת קשר עם הרשת המזכה, משא ומתן

שלב זה כולל פגישה עם הרשת המזכה, בחינת התנאים וקיום משא ומתן ראשוני.

שלב חמישי: מימון וגיוס משאבים

בשלב זה, נדרש להעמיד את המשאבים, הנדרשים להקמת רשת מזון, הסכומים נעים בין 150,000 ₪ ויותר, בהתאם לגודל הסניף ולסוג הרשת.

שלב שישי: הקמת הרשת, מיתוג, שיווק ופרסום

השלב השישי, הוא השלב האחרון בתהליכי ההכנה להקמת הרשת, זה הזמן למתג, לעצב, לסגנן את המסרים הרלוונטיים אליכם, ולהקים, הלכה למעשה את הסניף.

לאחר הקמת רשת המזון, מומלץ להסתייע בליווי עסקי בעל ניסיון בתחום.

× נשמח לעזור בכל שאלה
דילוג לתוכן